Picasso - to Ja

picasso„Picasso – to Ja” to autorski projekt z zakresu edukacji plastycznej z elementami historii i historii sztuki opracowany i prowadzony przez Joannę Konwińską i Annę Żydowicz. Głównymi celami projektu są pobudzanie kreatywności uczniów, zdolności wyobrażania, wymyślania i produkowania czegoś nowego, oryginalnego, poszerzenie wiedzy dotyczącej historii Polski, rozwijanie wiedzy z zakresu architektury i sztuki, zapoznanie dzieci z twórczością znanych i mniej znanych artystów, zapoznanie z historią miast i jego charakterystycznymi symbolami, wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci oraz wspierania ich uzdolnień.


Zarówno plastyka jak i historia w wychowaniu dzieci umożliwia ujawnienie własnych myśli i uczuć oraz obrazu świata widzianego z ich perspektywy. Kontakt ze sztuką rozwija u dzieci ekspresję i umiejętności artystyczne oraz zdolność do działania i osiągania celu, wyrabia poczucie ładu, porządku i estetyki, rozbudza zaciekawienie i wrażliwość. Kontakt z historią to próba zaprzyjaźnienia się z przeszłością, to rozwijanie zainteresowania u dzieci, pogłębiania ich wiedzy, rozwijania patriotyzmu, szczególnie regionalnego. Wszystko, co jest dla dzieci nowe i ciekawe, oddziałuje na ich zmysły, kształtuje percepcję i wyobraźnię, wywołuje także przeżycia będące źródłem radości i dobrego samopoczucia, które mają wpływ na cały organizm dziecka.
Zajęcia odbywają się w ramach zajęć pozalekcyjnych, dwa razy w miesiącu, przez półtorej godziny, są przeznaczone dla chętnych uczniów klas I – VI.
Składają się z trzech etapów. Pierwszy – przedstawienie tła historycznego dot. wybranego miasta. Drugi – przedstawienie wybranej postaci, ciekawego miejsca, symbolu miasta. Trzeci – wykonanie prac plastyczno-technicznych w różnych technikach.

  • IMG_0206
  • IMG_0224
  • IMG_0264
  • IMG_0266
  • IMG_0298
  • IMG_0301
  • img_0113
  • img_0114
  • img_0115
  • img_0117
  • img_0118
  • img_0120
  • img_0133
  • img_0134
  • img_0135

Dziennik elektroniczny