eTwinning

etwinning mobil300

eTwinning został zainaugurowany w 2005 roku jako główna akcja Programu eLearning Komisji Europejskiej. Jest to program promujący współpracę szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), oferujący szkołom wsparcie, narzędzia oraz usługi. Nauczyciele i uczniowie współpracujący ze sobą przez platformę eTwinning uczą się od siebie ponad granicami, realizują projekty i są częścią wielkiej, stale rozwijającej się społeczności edukacyjnej w Europie.
            Bardzo nam zależało aby stać się częścią tej wspólnoty, dlatego kilkoro nauczycieli zdecydowało się podnieść swoje kompetencje, zarówno   cyfrowe jak i w zakresie języka angielskiego oraz  metod nauczania. Stało się to możliwe dzięki grantowi otrzymanemu z Programu  Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER), współfinansowanemu z Europejskiego Programu Społecznego, na realizację naszego projektu "Nowe kompetencje nauczycieli motorem rozwoju szkoły" (w ramach Erasmus+ Mobilność kadry edukacji szkolnej).

         Nasza przygoda z eTwinning rozpoczęła się na dobre w 2017 roku, od seminarium kontaktowego, w którym wzięły udział panie Marta Nowak, Agnieszka Konarkowska i Małgorzata Reszko, choć trzeba tu wspomnieć, że także i inni nauczyciele (np. panie Godlewska, Wachowiak) miały już wcześniejsze doświadczenia z tym programem. W roku 2018 do grona eTwinnerów dołączyły też uczestniczące w projekcie panie Elżbieta Zacholska, Izabela Maćkowiak,  Agnieszka Sobstyl, Magdalena Dutkiewicz i Ewa Swięcicka.  

Obecnie  na portalu zarejestrowanych jest 12 nauczycieli naszej szkoły.  Jesteśmy w trakcie realizacji 18 projektów, zaś 17 zostało zamkniętych. 

Poznaj moje miasto

18.03.2017

Ten projekt jest naszym debiutem. Jeszcze niewiele umiemy, ale się staramy. Wspólnie z klasą 3a z Poznania tworzymy albumy o naszych miastach.

 

Oto nasze prace:

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet
 

 

Easter Fun Card Exchange Project

Ten projekt polegał na wymianie kartek wielkanocnych oraz informacji o tym jak obchodzona jest wielkanoc w różnych krajach. 3B przygotowała taką prezentację:

A to rezultat pracy wszystkich uczestników projektu, a było ich 56.

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

 

A Letter for a Mother 2017

04.04.2017

W projekcie  "A letter for a Mother" dzieci z wielu krajów Europy prezentowały jak świętują Dzień Matki. Przygotowywały niespodzianki dla swoich mam i pisały do nich listy.  Okazuje się, że choć Dzień Matki świętowany  jest  nie zawsze w tym samym  dniu i na wiele różnych sposobów, to  wszędzie jest to dzień niezwykle ważny, zarówno dla dzieci jak i  dla i mam.  My zrobiliśmy dla naszych mam biżuterię,  pisaliśmy zaproszenia, wiersze, życzenia  no i listy. Zrobiliśmy  laurki. Przygotowaliśmy opis mamy w języku angielskim. Potem spotkaliśmy się z mamami i zaprezentowaliśmy efekty naszych wysiłków. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.



Spring Photo Gallery

27.04.2017

Projekt polega na stworzeniu galerii zdjęć przedstawiających wiosnę. Klasa 3b lubi zabawę smartfonami, lubi fotografować, więc projekt sprawił nam wielką przyjemność. Potem należało zdjęcia umieścić na padlecie i podpisać (z pomocą Pani Sobstyl) po angielsku i gotowe! Tak wygląda nasza galeria:

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

 

Game on - Playground games around Europe

W kolejnej podróży edukacyjnej z eTwinning uczniowie 3b mieli okazję pomyśleć o swoich doświadczeniach związanych z grami na placach zabaw i dowiedzieć się o grach granych przez dzieci w przeszłości, w ich własnym kraju i w innych krajach. Dowiedzieli się w jakie gry na świeżym powietrzu grali ich rodzice, dziadkowie i nauczyciele. Mogli też wypróbować różne gry lub zabawy. Projekt był okazją do dyskusji o kwestiach związanych z bezpieczeństwem podczas nienadzorowanej zabawy, o kwestiach ryzyka i uczciwości w przestrzeganiu przepisów.

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet



World Smile Day - Friday 6th October

04.09.2017

Pomysłodawcą tego dnia był Harvey Ball, autor znanego na całym świecie symbolu żółtej uśmiechniętej buzi, tzw. „smiley face”, stworzonej w 1963 roku. Symbol ten reprezentuje bezinteresowny uśmiech i radość życia. Podobno potwierdzono naukowo, że śmiech rozluźnia i odstresowuje, przyczyniając się do wzmocnienia układu odpornościowego organizmu. Ponadto stymuluje wydzielanie endorfin, czyli hormonów szczęścia. Pod względem stopnia aktywacji mózgu uśmiech jest porównywalny z efektem zjedzenia kilkuset czekolad. Mówi się, że nawet zmuszając się do uśmiechu osiągamy podobny efekt. Czyli: śmiech to zdrowie! Najważniejsze chyba jednak jest to, że uśmiechając się zbliżamy się do innych ludzi i chociaż na chwilę czynimy świat lepszym.


Podoba nam się idea tego święta, dlatego wspólnie z wieloma szkołami z Wielkiej Brytanii, Włoch, Portugalii, Turcji, Słowenii, Grecji, Hiszpanii i Katalonii, nasza szkoła także wzięła udział w obchodach tego dnia.

A oto co robiliśmy:

  • zastanawialiśmy się co wywołuje uśmiech i dlaczego warto się uśmiechać,
  • robiliśmy zabawne stworki z ziemniaków, które wykorzystaliśmy do stworzenia filmu animowanego o najszybszych ziemniakach świata ;-)
  • rozbiliśmy zabawne zdjęcia,
  • wykonaliśmy wiele smiley faces, rysując, malując, składając origami,
  • Pani Bibliotekarka przygotowała wystawę zachęcająca do wypożyczania zabawnych książek,
  • zapoznaliśmy się z Książką Bez Obrazków (bardzo śmieszna)
  • wzięliśmy udział w sesji jogi śmiechu (świetlica)
  • oraz w warsztatach czekoladowych (5a)
  • przygotowaliśmy mnóstwo kartek z pozdrowieniami dla chorych dzieci
  • Janek Bąkowski z Rodzicami przygotował słodką niespodziankę dla całej szkoły.

 

DZIĘKUJEMY!

Nasza wspólna praca

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

 

Europe greets Europe

 

eTwinning project https://twinspace.etwinning.net/44366/home

26 września obchodzony jest Europejski Dzień Języków. Jego idea zrodziła się z inicjatywy Komisji Europejskiej podczas Europejskiego Roku Języków w 2001 roku.

Jednym z głównych celów obchodów Europejskiego Dnia Języków jest ukazywanie korzyści płynących z uczenia się języków obcych, do których można zaliczyć:

- umożliwienie porozumiewania się z rodzimymi użytkownikami języków w ich własnej mowie

- swobodny przepływ ludzi

- wymiana informacji

- promowanie różnych form współpracy międzynarodowej

- możliwość poznawania bogactwa językowego i kulturowego Europy

- przełamywanie barier intelektualnych

W tym dniu szkoły, uczelnie i inne placówki oświatowe z krajów członkowskich Unii Europejskiej organizują różne imprezy związane z nauką języków. Również w naszej szkole obchodziliśmy Europejski Dzień Języków w dniu 27 września bieżącego roku. Nauczyciele języka angielskiego przygotowali wiele atrakcji i konkursów, aby uczcić ten dzień.

Uczniowie klas drugich i pierwszych na lekcjach języka angielskiego mieli za zadanie zilustrować i napisać swoje ulubione angielskie słowo. Dzieci z klas trzecich i czwartych, również na lekcji języka angielskiego, otrzymały do wyboru słowa, które mieli zilustrować, tak aby rysunek całkowicie zakrył napisany wcześniej wyraz. Inspiracją dla tego zadania były wcześniej obejrzane filmiki na YouTube. Młodsi uczniowie wykazali się ogromną kreatywnością wykonując powyższe zadania. Zadaniem dla uczniów klas piątych i szóstych było wykonanie pocztówki z wakacji w formie plakatu z opisem. W tej kategorii wyróżniono czworo uczniów: Oskara Tomczaka, Szymona Jankowskiego, Dominikę Hęś oraz Annę Koch.

Natomiast nasi najstarsi uczniowie, którzy w tym roku szkolnym rozpoczęli naukę języka niemieckiego, otrzymali do zrobienia plakat przedstawiający państwo z niemieckiego obszaru językowego.

Uczniowie z klas IV-VII mieli okazję wziąć udział w Szkolnym Pokazie Mody, w którym ochotnicy mieli za zadanie przebrać się w strój charakterystyczny dla wybranego przez siebie państwa i przedstawienie się w języku mówionym w tym kraju. Wiele dzieci wykazało się ogromną pomysłowością starannie przygotowując stroje, makijaże, akcesoria.  Zadało sobie również dużo trudu ucząc się prezentacji w wybranym przez siebie języku. Z względu na wysoki poziom prezentacji jury nie bez trudu wyłoniło trójkę zwycięzców: I miejsce zajęła Magdalena Dziel w roli Hiszpanki, II miejsce – Wanessa Sierakowska jako Włoszka serwująca pizzę oraz występujący w roli Greka Kajetan Woźniak, który zajął III miejsce.

Przez cały dzień na szkolnych korytarzach czekali na maluchów z klas I-III starsi koledzy z kolorowymi kartami. Zadaniem najmłodszych uczniów było nazwanie prezentowanych przedmiotów, za co otrzymywali słodką nagrodę.

Cały dzień upłynął w miłej i radosnej atmosferze. Uczniowie zaangażowali się w zabawy i z zapałem uczestniczyli w przygotowanych dla nich zadaniach.

Dzieci uczęszczające do świetlicy także zaangażowały się w przygotowanie i celebrowanie Europejskiego Dnia Języków. Wykreowały materiały prezentujące powitanie w języku polskim, które zostały umieszczone na Twinspace. Ponadto przygotowały wystawę QR kodów, wygenerowanych przez szkoły z całej Europy, biorące udział w projekcie. Wystarczy zeskanować kod QR i otworzyć link aby przekonać się jakie bogactwo językowe kryje Europa i doświadczyć życzliwości i sympatii płynącej od dzieci z innych krajów. Przy okazji można było nauczyć się przywitania w wielu europejskich językach. 

QR kody umieszczono w różnych miejscach szkoły, co zachęcało do ich poszukiwania.

Wystawa była dostępna nie tylko dla uczniów, ale także wszystkich odwiedzających szkołę rodziców i gości.

Wspólny efekt:

 

The most beautiful Christmas picture with short English wishes - International Art con test 2017


Celem konkursu było pobudzenie kreatywności i wzbogacenie znajomości angielskich życzeń wśród dzieci. Konkurs był okazją do zaprezentowania tradycji związanych z Bożym Narodzeniem oraz zachętą do współpracy europejskiej w wielu szkołach.

Uczniowie naszej szkoły dość licznie wzięli udział w tym konkursie. Do etapu europejskiego trzeba było wybrać tylko 8 prac i było to bardzo trudne zadanie.

Następnie koordynatorzy ze szkół, które zgłosiły swój akces do konkursu wybierali najładniejsze prace. Praca Jakuba Fijałowskiego z kl I a otrzymała aż 82 punkty i zdobyła Grand Prix konkursu. Lena Frąckowiak, Lena Borzykowska i Jakub Fabisiak zdobyli III miejsca, natomiast Aleksandra Jakubowska i Ryszard Horoszczak – wyróżnienia. Gratulujemy! 

 

Projekt otrzymał na Litwie wyróżnienie dla najlepszych projektów (Qality Label).

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet



Christmas Card Exchange Project 2017

https://twinspace.etwinning.net/46082/home

           

Miłym świątecznym zwyczajem  jest zwyczaj wysyłania kartek z życzeniami. Rozpoczął się on w Wielkiej Brytanii. Miało to miejsce  w 1834 roku, za sprawą Sir Henry'ego Cole'a.  Wraz ze swoim przyjacielem Johnem Horsley'em, który był ilustratorem, wpadł na pomysł świątecznej kartki. W centralnej części kartki przedstawiono rodzinę przy świątecznym stole.

          

W listopadzie tego roku nauczycielka  Primary School w Birmingham (Wielka Brytania), pani Richardson, zaproponowała wymianę własnoręcznie wykonanych kart świątecznych pomiędzy szkołami w całej Europie. Projekt dawał okazję nie tylko do wykazania się plastycznymi umiejętnościami i wyobraźnią, ale także do dowiedzenia się jakich słów używają mieszkańcy innych krajów składając życzenia, czego sobie życzą, na czym im zależy, jakich motywów używają na kartkach świątecznych? Jak obchodzą święta?

Klasa 5a oraz dzieci uczęszczające do świetlicy przygotowały przepiękne karty, które wysłane zostały do 43 szkół. Natomiast my zaczęliśmy otrzymywać karty od naszych partnerów. Otrzymane życzenia prezentujemy na szkolnym korytarzu. Na stronie projektu umieściliśmy także plakat na temat polskich tradycji bożonarodzeniowych wykonany przez Adama z 4 a.

 

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

 

Where is the love?

https://twinspace.etwinning.net/58102/pages/page/386959

Celem tego projektu było doświadczenie przez uczniów faktu, że mimo różnych negatywnych zjawisk w świecie, wartością uniwersalną i nadrzędną jest MIŁOŚĆ, która istnieje tam, gdzie ludzie jednoczą się by czynić coś dobrego dla innych. Okazją do zrealizowania projektu był Dzień Świętego Walentego. Projekt realizowały dzieci uczęszczające do świetlicy oraz koła polonistyczne prowadzone przez panią A. Konarkowską.

Oprócz zapoznania z historią św Walentego i wykonywania tradycyjnych kart walentynkowych, uczestnicy projektu szukali sposobów w jaki można wyrazić miłość oraz różnych jej rodzajów.

Między innymi: starsi uczniowie pisali po polsku i angielsku listy do swoich mam. Młodsi zastanawiali się na czym polega miłość do zwierząt i dokarmiali ptaki. Tworzono także karty walentynkowe.

 

Podsumowanie

 

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet

 

World Thinking Day

Dzień Myśli Braterskiej - obchodzony w dniu 22 lutego każdego roku przez skautów na całym świecie.

Jego celem jest zgromadzenie dzieci z całego świata (blisko 150 krajów), aby świętować międzynarodowe przyjaźnie, zbierać pieniądze na cele charytatywne i myśleć o globalnym temacie, który zmienia się każdego roku. Tematem w 2018 roku jest "Grow" - szukanie "nasion zmiany".

Podczas projektu dzieci zastanawiały się, jak mogą być dla siebie przyjazne i przyjazne dla środowiska.
Projekt był dla nas okazją by zastanowić się nad tym co w tym roku zrobiliśmy dla środowiska i siebie nawzajem i pokazaliśmy to innym.

 

Tutaj można zobaczyć jakie przemyślenia mieli uczestnicy projektu i jak odpowiedzieli na pytanie co może mieć wpływ na środowisko, na nas samych, jakie działania mogą być nasionami zmiany w świecie.

 

 

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet