Aktualności

Najpierw w naszej świetlicy pojawiły się bazie-kotki. Przyniosła je Lena. A za nimi pojawiły się zajączki, pisanki, kurczaki, własnoręcznie zrobione przez dzieci. Przygotowaliśmy też kartki świąteczne z życzeniami, układaliśmy puzzle wielkanocne, rozwiązywaliśmy różne zadania, łamigłówki. Zwiedzaliśmy Muzeum Pisanek w Ciechanowie i zachwycaliśmy się jajami Faberge. ( przez internet;-)

Wysłaliśmy kartki z życzeniami do dzieci z Wilkawiszek i Radzwilszek na Litwie.

My też dostaliśmy kartkę z życzeniami świątecznymi, z Turcji. Została wysłana 7 grudnia i miała przyjść na Boże Narodzenie! I tak oto mieliśmy wielkanocny Prima Aprilis.

Wiosennie się zrobiło w naszej świetlicy za sprawą kwiatów, ptaków i motyli, które pracowicie produkują zręczne ręce naszych zdolnych świetliczaków. Przy okazji uczymy się o budzącej się do życia przyrodzie.

Na całym świecie żyje aż 26 gatunków wróbli, Niestety jest ich coraz mniej, szczególnie w dużych miastach, gdzie kiedyś były bardzo często spotykane. W wielu dużych miastach europy populacja wróbli spadła nawet o 80%. Od 2004 r. w Polsce wróbel zwyczajny (albo domowy) objęty jest ścisłą ochroną gatunkową. 20 marca na całym świecie obchodzony jest Dzień Wróbla. My ten dzień obchodziliśmy wspólnie z uczniami z Łotwy i Słowacji, w ramach kolejnego projektu eTwinning - „Chirp-Chirp”.

Najpierw oglądaliśmy prezentację i film edukacyjny o wróblach, ich zwyczajach i obecnych problemach.

Zastanawialiśmy się jak wygląda świat widziany oczami wróbla, czego potrzebuje do życia. Starsi robili mapę myśli o wróblach, puzzle i zgadywankę, a młodsi wycinali wróble, rysowali, gromadzili opisujące wróble słownictwo. Poznaliśmy słowo wróbel w różnych językach.Tańczyliśmy taniec wróbli. Nauczyliśmy się wymieniać części ciała wróbla po angielsku. No i poznaliśmy wróbelka Elemelka oraz animowany film o wróbelku Ćwirku.

img 20180321 122515

Ulubionym zajęciem wielu dzieci jest rysowanie, malowanie i inne plastyczne „eksperymenty”. W naszej świetlicy dzieci mogą też tworzyć przy pomocy różnych aplikacji i programów. Ostatnio największym wzięciem cieszą się:

http://bomomo.com/

http://www.naukadladzieci.net/programy/4-maly-malarz

http://flockdraw.com/aw

https://thisissand.com/

 

Niestety, nasze patyczaki odeszły. Ich życie jest bardzo krótkie, ale mamy nadzieję, że pod nasza opieką żyło im się dobrze. Nasze terrarium jednak nie jest puste. Zamieszkały w niej nowe malusieńkie patyczaczki. Zadbała o to Mama Kuby.

Goldilocs to Złotoloczka, bohaterka bajki o Trzech Niedźwiadkach. Książeczkę o Goldilocs przeczytała nam po angielsku Julita. Tym samym nasza świetlica wzięła udział w międzyszkolnym wydarzeniu Read me, w ramach eTwinning. Spodobało się nam i co tydzień będziemy słuchać i czytać po angielsku.

Dzień Kobiet zainspirował nas do różnych działań. Dziewczynkom najbardziej przypadła do gustu zabawa w wymyślanie wiosennych kreacji, dla Złotoloczki i innych dziewczynek.

Do konkursu zostaliśmy zaproszeni przez Bibliotekę w Radziwiliszkach. To miasto partnerskie Gniezna. Konkurs polegał na zilustrowaniu pięciu litewskich wyliczanek.

W konkursie wzięły udział dzieci uczęszczające do świetlicy oraz uczniowie klasy 4c.

 

Oto nasze prace:

https://www.photosnack.com/MagorzataReszko/naszepracekonkursowe.html

 

A to film z Radziwiliszek:

Jeśli czujesz się szczęśliwy w dłonie klaszcz! To słowa bardzo popularnej piosenki. Różne jej wersje śpiewają dzieci chyba we wszystkich krajach na świecie, a na pewno w Europie.

W naszej świetlicy śpiewamy ją także po angielsku. Rozpoczynamy nią zajęcia z programu Przyjaciele Zippiego. If you happy clapp your hand – to także tytuł projektu eTwinning. Polega on na przygotowaniu i zaprezentowaniu partnerom tej piosenki we własnym języku oraz na zaprezentowaniu różnych działań przybliżających dzieciom temat emocji.

 

 

A to prezentacje naszych partnerów: https://twinspace.etwinning.net/58509/home

 

Dzień św Walentego dla niektórych jest tylko symbolem konsumpcjonizmu i zachłyśnięcia obcymi tradycjami. Tymczasem my, wspólnie z dziećmi z całej Europy,

postanowiliśmy nadać temu świętu głębszy sens poszukując odpowiedzi na pytanie postawione w tytule – where is love?

A oto co się działo w świetlicy:

Poznaliśmy historię św Walentego. Rozwiązywaliśmy i tworzyliśmy różne zadania na temat walentynek, miłości i św Walentego.

https://padlet.com/goskareszko/l72e3hjj1f8q

 

Tworzyliśmy walentynkowe chmury wyrazowe, kartki dla przyjaciół, a nawet naszych ulubionych zwierząt.

Zastawialiśmy się kogo kochamy i za co. Dzieliliśmy się miłością z Dziadkami, chorymi dziećmi, przyjaciółmi i zwierzętami.

 

 

A jak pracowały dzieci w innych szkołach zobaczcie tutaj.

https://padlet.com/annatarczalowicz/ngwwl8jv3mo7

https://padlet.com/joskowiakreszko/u2jg4zq0ekbj

 

Zima w tym roku bywa dziwna, ale gdy temperatura mocno spadła, szybko pomyśleliśmy o ptakach.

Dokarmiamy ptaki ponieważ:

- dokarmianie ułatwia ptakom przetrwanie ciężkich warunków zimowych – niskiej temperatury i opadów. Niestety nie mogą się najeść na zapas, a do fruwania potrzebują dużo energii.

- dokarmianie zbliża dzieci do przyrody, uczy, pobudza zainteresowania i uwrażliwia na przyrodę, a także daje dzieciom bezcenne poczucie, że robią coś dobrego, a więc są dobre.

Za nami jesienna część projektu On the forest path. Przed nami zadania zimowe.Między innymi mamy poznać zwierzęta żyjące w lesie. Dlatego postanowiliśmy, że zaprosimy je na bal karnawałowy w naszej świetlicy. A oto zdjęcia z balu.

Przez cały ubiegły tydzień rozmawialiśmy o Was kochani Dziadkowie. Jacy jesteście, czego uczycie swoje wnuki, za co Was podziwiają.  Wasze miejsce w życiu wnuków jest nieocenione. Z okazji Waszego święta życzymy razem z dziećmi: niech Wam tylko szczęście sprzyja!