W minioną sobotę uczniowie z kółka turystycznego, kulinarnego i ekologicznego wybrali się na wycieczkę do Poznania. Tym razem postanowiliśmy pospacerować po Starówce poznańskiej. Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzania Muzeum H. Sienkiewicza. Będąc w środku, mogliśmy poczuć dawne lata, gdy H. Sienkiewicz  pisał i podróżował. Młodsi uczniowie mogli obejrzeć fragmenty filmów naszego patrona, np. W pustyni i w puszczy, Ogniem i mieczem, Quo vadis. Poznaliśmy historię życia i twórczości pisarza,oglądaliśmy najcenniejsze eksponaty i pamiątki po H. Sienkiewiczu, m.in. replikę medalu Nagrody Nobla.

Dalej spacerując po Starówce, zwiedzaliśmy Muzeum Powstania Wielkopolskiego. Muzeum znajduje się w Odwachu na Starym Rynku. To budynek z 1787 roku, jeden z najwybitniejszych zabytków architektury polskiej. Wybudowano go z inicjatywy ówczesnego starosty generalnego wielkopolskiego Kazimierza Raczyńskiego. Projekt wykonał najprawdopodobniej architekt królewski Jan Chrystian Kamsetzer - współtwórca warszawskich Łazienek i wnętrz Zamku Królewskiego.

Warsztaty cukiernicze pieczenia rogali marcińskich, to kolejny punkt naszej wycieczki.Poznaliśmy legendę o św. Marcinie i powstaniu rogali. Zapoznaliśmy się z  recepturą i składnikami używanymi  do produkcji rogali marcińskich. Na koniec każdy został poczęstowany prawdziwymi rogalami z cukierni św.Marcina. Obejrzenie z okien pokazu słynnych koziołków poznańskich, to podsumowanie pobytu na Starówce.

Na zakończenie naszego pobytu w Poznaniu, postanowiliśmy odwiedzić i poczuć nastrój zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia, udając się na jarmark przy ulicy Wolności. Każdy znalazł tam coś dla siebie.

Dziękuję wszystkim opiekunom, którzy towarzyszyli nam podczas wycieczki.