22 gru 2020, o 17:00 Link do turnieju - https://lidraughts.org/tournament/dDgiCTsG
Trening i próba działania systemu odbędzie się w formie turnieju towarzyskiego:
20 gru 2020, o 17:00 Link do turnieju - https://lidraughts.org/tournament/dtfcf1Ry
20 gru 2020, o 17:00 Link do turnieju - https://lidraughts.org/tournament/dtfcf1Ry
2. UDZIAŁ
Udział w turnieju jest bezpłatny, uczestniczyć w nim mogą uczniowie Szkoły Podstawowej nr 6 z klas 1-3.
Warunkiem uczestnictwa jest założenie konta w serwisie Lidraughts oraz dołączenie do klubu SP6 warcaby:
https://lidraughts.org/team/sp6-warcaby.
Po założeniu konta w sewise Lichess należy przesłać zgłoszenie do Sędziego na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
https://lidraughts.org/team/sp6-warcaby.
Po założeniu konta w sewise Lichess należy przesłać zgłoszenie do Sędziego na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Zgłoszenie powinno zawierać
b) Klasa
c) Nick w serwisie Lichess
3. TEMPO GRY I SYSTEM ROZGRYWEK
System rozgrywek: Arena
Wszystkie partie rozegrane zostaną tempem 10 minut na zawodnika.
• Maksymalny czas trwania turnieju towarzyskiego wynosi 60 minut.
• Maksymalny czas trwania turnieju mistrzowskiego wynosi 120 minut.
“Zwycięstwo daje 2 punkty, remis daje 1 punkt, przegrana nie daje punktów.”
4. NAGRODY
b) Klasa
c) Nick w serwisie Lichess
3. TEMPO GRY I SYSTEM ROZGRYWEK
System rozgrywek: Arena
Wszystkie partie rozegrane zostaną tempem 10 minut na zawodnika.
• Maksymalny czas trwania turnieju towarzyskiego wynosi 60 minut.
• Maksymalny czas trwania turnieju mistrzowskiego wynosi 120 minut.
“Zwycięstwo daje 2 punkty, remis daje 1 punkt, przegrana nie daje punktów.”
4. NAGRODY
Fundatorem nagród jest Rada Rodziców.
Każdy uczestnik otrzyma dyplom za udział.
3 najlepsze dziewczynki i 3 najlepsi chlopcy otrzymają medale.
5. KLASYFIKACJA KOŃCOWA
Kolejność miejsc ustala się według sumy zdobytych punktów dalej według punktacji dodatkowej portalu Lidraughts
6. KONTAKT
Organizatorem oraz osobą kontaktową w sprawie udziału w turnieju jest
Marlena Oszutowska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sędzia – Mirosław Sobczak Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 793 427 836
7. UWAGI
Zgłoszenie do turnieju do 17.12/ czwartek do Marleny Oszutowskiej poprzez e-dziennik.
Logowanie i zgłoszenia do sędziego również do czwartku do 17.12
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie oraz wykluczenia zawodników, którzy nie będą prezentować postawy fair-play. Dane osobowe nie będą publikowane. W tabelach będą widniały tylko nazwy użytkowników z portalu lidraughts. Przed udziałem w turniejach cyklu sugerowane jest rozegranie kilku partii w serwisie.
Dla przypomnienia ogólne zasady gry w warcaby
1. Zawodnicy rozgrywają partie na 64-polowej warcabnicy.
2. Pierwszeństwo ruchu należy do zawodnika grającego białymi (jasnymi) pionami.
3. Ruchy – posunięcia, tylko do przodu wykonują zawodnicy na przemian.
4. Bicie jest obowiązkowe.
5. Bicie wykonuje się do przodu i do tyłu.
6.Kolejność bicia – damką czy pionem – jest dowolna.
7. Wszystkie piony(damki) podlegające biciu muszą być zbite.
8.Przy różnych możliwościach bicia, trzeba wybrać wariant o większej ilości zbić.
9.Jeżeli w trakcie bicia pion dojdzie do pola przemiany (ostatniej linii warcabnicy) i musi kontynuować bicie, to nie staje się damką.
10. Nowo utworzona damka może wykonać ruch w następnym posunięciu, zaraz po wykonaniu ruchu przez przeciwnika.
11. Damka może pokonywać dowolną ilość wolnych pól.
12. Damka, a także pion w czasie bicia mogą zmieniać kierunek ruchu.
13. Przy braku możliwości wykonania ruchu przez obu graczy (zablokowanie figur) przegrywa ten zawodnik, który pierwszy nie może wykonać ruchu.
Każdy uczestnik otrzyma dyplom za udział.
3 najlepsze dziewczynki i 3 najlepsi chlopcy otrzymają medale.
5. KLASYFIKACJA KOŃCOWA
Kolejność miejsc ustala się według sumy zdobytych punktów dalej według punktacji dodatkowej portalu Lidraughts
6. KONTAKT
Organizatorem oraz osobą kontaktową w sprawie udziału w turnieju jest
Marlena Oszutowska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sędzia – Mirosław Sobczak Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 793 427 836
7. UWAGI
Zgłoszenie do turnieju do 17.12/ czwartek do Marleny Oszutowskiej poprzez e-dziennik.
Logowanie i zgłoszenia do sędziego również do czwartku do 17.12
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie oraz wykluczenia zawodników, którzy nie będą prezentować postawy fair-play. Dane osobowe nie będą publikowane. W tabelach będą widniały tylko nazwy użytkowników z portalu lidraughts. Przed udziałem w turniejach cyklu sugerowane jest rozegranie kilku partii w serwisie.
Dla przypomnienia ogólne zasady gry w warcaby
1. Zawodnicy rozgrywają partie na 64-polowej warcabnicy.
2. Pierwszeństwo ruchu należy do zawodnika grającego białymi (jasnymi) pionami.
3. Ruchy – posunięcia, tylko do przodu wykonują zawodnicy na przemian.
4. Bicie jest obowiązkowe.
5. Bicie wykonuje się do przodu i do tyłu.
6.Kolejność bicia – damką czy pionem – jest dowolna.
7. Wszystkie piony(damki) podlegające biciu muszą być zbite.
8.Przy różnych możliwościach bicia, trzeba wybrać wariant o większej ilości zbić.
9.Jeżeli w trakcie bicia pion dojdzie do pola przemiany (ostatniej linii warcabnicy) i musi kontynuować bicie, to nie staje się damką.
10. Nowo utworzona damka może wykonać ruch w następnym posunięciu, zaraz po wykonaniu ruchu przez przeciwnika.
11. Damka może pokonywać dowolną ilość wolnych pól.
12. Damka, a także pion w czasie bicia mogą zmieniać kierunek ruchu.
13. Przy braku możliwości wykonania ruchu przez obu graczy (zablokowanie figur) przegrywa ten zawodnik, który pierwszy nie może wykonać ruchu.