Ekologia po portugalsku
Przygotowanie do wyjazdu
Przed wyjazdem do Portugalii uczestnicy, musieli się odpowiednio przygotować. W tym celu braliśmy udział w wielu dodatkowych zajęciach. Pojechaliśmy do ZZO w Lulkowie i do PHUP Gniezno, gdzie zapoznaliśmy się z procesem składowania i segregowania odpadów. Odbyły się też zajęcia z przewodniczką po Portugalii oraz zajęcia ekologiczne na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju W wakacje przychodziliśmy przez dwa tygodnie do szkoły na zajęcia przygotowujące z języka angielskiego. Przygotowaliśmy prezentacje o naszej szkole, naszym mieście i naszym kraju.
Pobyt w Portugalii (24.10 -30.10.2021 r.)
Dzień 1
Szczęśliwie dolecieliśmy do Lizbony. Jeszcze tego samego dnia zobaczyliśmy Ocean, zwiedziliśmy przylądek Coba da Roca i miasteczko Sintra.
Dzień 2
Odwiedziliśmy szkołę, w której zapoznaliśmy się z nowymi uczniami. Zwiedziliśmy budynek i razem bawiliśmy się na boisku. Po południu spotkaliśmy się z drugą grupą i razem spędziliśmy czas zwiedzając zamek i muzeum w Torres Novas, a także odwiedziliśmy burmistrza miasta, który był skautem i zachęcał nas do tego, żebyśmy zostawili świat trochę lepszym. Po kolacji udaliśmy się na wieczorny spacer i obejrzeliśmy trening jazdy na rolkach.
Wznosimy ekologiczny toast z okazji Urodzin Naszej Szkoły
W naszej klasie w wyjątkowy sposób uczciliśmy Urodziny Naszej Szkoły. Na lekcji przygotowaliśmy pyszny sok z ekologicznych jabłek i marchewek. Taki zdrowy toast wznieśliśmy z wielką radością!
Odkrywamy tajemnice dyni
W ramach innowacji "100 działań ekologicznych na 100 lecie Szkoły", klasa 3a obchodziła niedawno Dyniowe Święto. Były: dyniowe zabawy badawcze, smakowanie dyniowego ciasta, zajęcia plastyczne z dynią ozdobną, tworzenie Lapbooka o Dyni, a nawet dyniowe kręgle na naszym boisku...
„Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, drugiej ojczyzny cywilizowanego człowieka”
Mój udział w projekcje „Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, drugiej ojczyzny cywilizowanego człowieka” zaczął się od przygotowań trwających kilka miesięcy.
W szkole uczęszczałam na zajęcia dodatkowe z języka polskiego, angielskiego, włoskiego i historii. Przeczytałam powieść Henryka Sienkiewicza „Quo Vadis”, przedstawiającą historię starożytnego Rzymu. We wrześniu wspólnie z moją grupą odwiedziłam muzeum autora powieści, gdzie dowiedziałam się jak żył i pracował.
Czytaj więcej: „Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, drugiej ojczyzny cywilizowanego człowieka”
Za Sienkiewiczem do Rzymu. Projekt "Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu - drugiej ojczyzny cywilizowanego człowieka"
Po długich przygotowaniach, uczestniczeniu w dodatkowych zajęciach, wycieczkach, zebraniach, w końcu nadszedł nasz upragniony wyjazd. Spędziliśmy w Rzymie tydzień pełen niesamowitych wrażeń i wynieśliśmy wiele cudownych wspomnień.
Pierwszego dnia, po wyczerpującej podróży, udaliśmy się na pierwszy włoski posiłek - carbonarę.
W poniedziałek odwiedziliśmy rzymską szkołę, gdzie przedstawialiśmy naszą szkolę, miasto i kraj, a także uczestniczyliśmy w zabawach integracyjnych. Zjedliśmy wspólny posiłek i mieliśmy czas na indywidualne poznanie się. Od razu wszyscy się polubiliśmy!