„Razem dla środowiska- zero waste week"
https://www.sp6.gniezno.pl/index.php/2014-09-09-19-32-01/ponadnarodowa-mobilnosc-uczniow
W tej rekrutacji nie mogą brać udziału osoby zakwalifikowane już do projektu "Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu- drugiej ojczyzny cywilizowanego człowieka".
W pracowni florystycznej
Z okazji zbliżającego się Dnia Mamy wykonaliśmy na zajęciach kompozycje z żywymi roślinami. Nasza sala zamieniła się w pracownię florystyczną, a uczniowie wykonali dla swoich mam prawdziwe arcydzieła. Dzięki klasowym warsztatom już wiemy, jak dobrać podłoże, posadzić roślinkę i pielęgnować ją w domu. Przez chwilę w szkole było nawet jak w palmiarnii, ale w końcu kompozycje trafiły do naszych mam.
Spelling Bee
20 maja uczniowie klas szóstych brali udział w konkursie "Spelling Bee" 🐝. Konkurs polegał na literowaniu słów w języku angielskim. Poziom był bardzo wyrównany i dopiero ostatnia runda była rozstrzygająca. Tytuł Mistrza literowania zdobyła Tosia K. i Ola G. z klasy 6b. Serdecznie gratulujemy wszystkim uczniom biorącym udział w zmaganiach z alfabetem 🥳. Nasze pszczółki 🐝🐝🐝 są the best!
Szóstka świętuje Dzień Pszczoły
Światowy Dzień Pszczół został ustanowiony przez ONZ z inicjatywy Słowenii. Jego celem jest podkreślenie znaczenia pszczół dla pozyskiwania żywności i zwrócenie uwagi na zagrożenia dla tych owadów. Warto pamiętać, że pszczoły zapylają aż 77 proc. gatunków roślin, z których są wytwarzane produkty spożywcze roślinnego pochodzenia.
Dzień ten w naszej szkole był zakończeniem realizowanego w świetlicy międzynarodowego projektu eTwinning “Bee Happy”. Poprzez różne działania STEAM uczniowie rozwijali naturalne zainteresowanie światem przyrody, poznali życie pszczół, budowali pszczoły z Lego, konstruowali ule, rysowali, malowali i śpiewali, gotowali potrawy z miodem i napisali własną książkę kucharską, a także zilustrowali "Bajkę o odważnej pszczole”.
Programowali, stworzyli animowany film o pszczołach. W ostatniej fazie do projektu dołączyły wszystkie klasy I-III. Odbył się wernisaż wystawy prac plastycznych oraz premiera oline przedstawienia o pszczołach. Posadzono rośliny miododajne i zawieszono w naszym przyszkolnym parku "hotel dla zapylaczy". Wizyty w pasiece Darz ul i ogrodzie przypasiecznym będą dodatkową okazją by utrwalić zdobyte wiadomości i postawy.
Więcej zdjęć i informacji o projekcie na blogu świetlicy https://wnaszejswietlicy.blogspot.com/p/happy-bee.html
Zajęcia warsztatowe w pasiece u Pani Ireny
W minioną sobotę grupa uczniów z Kółka Turystycznego wybrała się do Gospodarstwa Pani Ireny w Trzuskołoniu.
Trzuskołoń ,to mała wieś koło Niechanowa.
Pani Irena wyjaśniła uczniom jak wygląda pszczela rodzina (królowa, robotnice, trutnie), gdzie żyje i jakiego środowiska potrzebuje?
Pszczoła miodna jest owadem społecznym - żyje w roju, gdzie wyróżnia się trzy kasty: królową (samicę, która się rozmnaża), robotnice (samice nie przystępujące do rozrodu) i trutnie (samce). Królowa jest jedyną samicą składającą jaja. Robotnice zajmują się między innymi opieką nad jej potomstwem. Pszczoły preferują siedliska obfitujące w odpowiednie gatunki roślin, czyli te, które zapewniają bazę pokarmową. Takimi siedliskami są kwietne łąki, świetliste lasy oraz ogrody. Jest to gatunek udomowiony, ale może się zdarzyć, że rój zbuduje plastry poza ulem, na przykład w dziupli drzewa.